Jom Tekan Menda Niey !!!

Selamat datang ke blog ana yang tak seberapa ini . Sila la baca entry entry yang ada . Kalau suka 'like' aje la . Dan , jangan lupa komen .Be my follower . Terima kasih . :P

sahabat bloggiey :)

Monday, February 4, 2013

OH My Beautiful Malaysia !

Hai, Assalamualaikum, hehehe...
Selamat pagi semua..and selamat bercuti ye bagi dak2 u. Hohoho. Tahukan 3 Februari 2013 hari tu ada program My Beautiful Malaysia yang dilancarkan oleh 1M4U, hah, meh sini aku nak cite pengalaman aku sepanjang program tu. Aku pun join gak program kesukarelawan tu. Yelah, nak timba pengalaman dalam aktiviti kesukarelawanan ni. So, bila ada maklumat aktiviti2 kesukarelawanan macam ni, memang berkobar kobar lah semangat aku. Hohoho. Jadi, aku join la.

Bermula dengan 2 Februari 2013 aku and ahli sukarelawan lain dari u aku bertolak pada pukul 9 malam. Yelah, sebab kami join program yang dekat Kluang, Johor. So, kena bertolak awal la, kang xsempat sampai lak. Setelah berapa jam sakit bontot duduk atas bas, akhirnya, kami berhenti rehat la kojap kat UiTM Segamat, Johor. Rehat-rehat laa..Time tu aku ingat mesti sunyi je UiTM ni, yelah, dah pkul 1 pagi lebih, mesti la dah tidur, tapi sangkaanku melesett..zzeettt! huhu. Meriah semacam je aku tengok UiTM malam tu, ada jualan yang masih dibukak, dah macam pasar malam dah. BIAQ BETOI!!!! Masuk-masuk kawasan kolej kediaman, mak ai...ni pukul 1 pagi ke 8 malam??? Kalau kat U aku, mesti dah senyap dah, klau bunyik pun, dari bilik, bukan kat luar bilik. Malas nak cakap la macam mana, lagi lagi bab pergaulan pelajar kat sana. And, aku paham la. So, disebabkan kitorang kena bertolak seawal jam 4 pagi ke Kluang, aku rasa macam x syiok la nak tidur. Kang susah plak nak bangun. Huhu. Makanya...hehehe...aku and de gang buat keputusan nak pi keluar jejalan explore UiTM Segamat tu, alang alang dah sampai, amek la peluang tu. Hehehe. Mula mula ingat nak pi jejalan kat gerai yang meriah tu je, tapi, malangnye dah tutup, so kitorng pi melencong la. Seluruh pelosok kami terjah! Hahaha. Kurang ajaq toi la..Dah la pi masuk kolej kediaman orang, buat muka selamba je..Haha. Student kat situ dah tengok pelik dah. Kikiki. Maaf lah ye. Tapi seriously, agak terkejut dengan aktiviti pelajar UiTM, agak bebas. Nasib baik tak kena culture shock. Tapi aku rasa, kalau aku masuk UiTM pun, maybe aku pun bleh jadi macam tu. Huhu,, >.<

Okelah, bila dah pukul 4 pagi, 3 Februari 2013, kitorang pun sambung perjalanan ke Kluang. Dan aku, tak tidur pun sepanjang malam tu. Rasa rugi plak tak tidur kat UiTM tu, katil dia empuk gila...selesa dowh..huhu. Terlepas kenikmatan tidur macam tu je. Huhu. Sampai kat masjid mana ntah, berenti semayang subuh sat. Sejuk!!! Dengan bayu pagi plus hujan plak tu. Grrr...Masuk dalam bas, econ pulakkk... -.-" . Nasib baik tak demam. Dengan suhu macam tu, ape laei,, tidoq laa! Huhuhu. 

Sesampai kat Kluang, ktorang trus pi berkumpul jap, then amek baju, yang kaler merah tu, macam dalam gambar tu, skali ngan topi. Agak excited la.. Disebabkan masih awal lagi, kitorang berkumpul la dulu. Sembang2 dulu depan pentas. Sambil tunggu tu, ada la dihiburkan dengan persembahan dari kumpulan apa ntah. Nyanyi la. Lepas tu, tetiba, yang aku perasan, ada pulak sorang makcik ni, pi naik pentas. Dengan rambutnye yang dah macam Mee Sedaap pun ada, pakai baju ala2 gaun y sendat tanpa lengan, bercorak kulit Leopard, yang bisa menampakkan bahu sampai atas dada, lengan tu memang dah gerenti nampak la. And, nasib baik la dia pkai inner kaler itam, at least x nampak la kulit dia y berkedut kedut tu. Hahaha. Kemudian, dia pi nyanyi lagu dangdut, siap ngan gelek lagi. Cibai r...Geli dowh nengok. Lepas  tu pi jalan kat tengah tengah peserta sukarelawan, gelek kat situ, siap tarik budak plkn lagi. Budak plkn, ape lagi, layan laaaa...ish3. Maka bergelek lah mereka disitu. Then, ade plak sorang makcik masuk ngan anak barangkali, mak aih, nampak muka macam bapok, tapi aku x tahu lah. Diorang pi menari nari..gile sumpah geli!!! Grrr...Masa habis macam tu je. Then, bila VIP dah sampai, ada la plak persembahan joget selamat datang kukira, yang ni oke la skit. Sopan la skit. Yang pakai baju biru selendang kuning dalam gambar tu. Lepas tu, tetibe hujan, so, aku lari la p tempat teduh. Terhenti jap program. Aku kira, ni cara taknak bagi program ni terus berjalan dengan aktiviti yang kurang sopan laa..huhu. Then, aku dah mula start bosan, hilang semangat bila gegeli dah melanda diri aku. Hurrmm...dalam hujan plak tu, aku and de gang mula la mengorak langkah p melawat Kluang Mall. 

Amek kesempatan la...alang alang datang, dah dekat ngan Kluang Mall ni, nak la berkenalan ngan Kluang Mall skali. Takkan la nak kerling je...Hehe.. kat Kluang Mall, kitorang just pusing pusing je, as tempat berteduh dari hujan. Kerja gotong royong telah pun ditinggalkan. Amek kau, dah hilang dah niat asal..huhu. And kebetulan, kan dah dekat ngan Chinese New Year,, So semua dalam mall tu kaler merah merah je and, baju yang aku pakai pun merah je..Kakaka. Sesuai bona lah! Ape lagi, LIGHT! CAMERA! PEACEEE!!! Hahaha. Begitulah aku seadanya. Huahuahua. By the way, HAPPY CHINESE NEW YEAR ye kepada semua masyarakat yang berbangsa Cina!!! tak lupa juga kepada masyarakat kaum lain kat Malaysia ni, kitakan 1Malaysia!!! Hee...


Setelah, puas pusing pusing mall ni, kitorang pi la keluar, pi balik tempat berkumpul tadi. Berbekalkan voucher KFC yang kami dapat dari penajaan oleh KPT, kami pun pi la tebus. Kikiki. Terima kasih KPT!!!! Lepas tu, hujan lagi, tp hujan gerimis je la..tengah tengah berteduh tu, tetiba dengar pihak urusetia pasang lagu Gangnam Style, dengar ramai orang bersorak. Aku pun teruja la,,ada apa? Rupa rupanya, ad 4 orang makcik tengah berjoget tarian Gangnam Style..ish..sekali lagi kegelian melanda diri ini. Huhuhu. Kenapakah? Huhu. Tak lama lepas tu ada sesi cabutan bertuah. Pergh, hadiah dia gila gila kowtt...huhu..Ipad, IPhone, Samsung Galaxy dari W, S , Note dan semua adik beradik dia lah! Sumpah bertuah giler sapa yang dapat. Then ada lagi, tv Samsung HD skali ngan set DVD...puihh..andd...paling gempak, Motorsikal LC! Adoii...dalam hati ni berharap sangat tuk jadi antara orang2 yang bertuah. Satu demi satu nombor dicabut. Bila no aku ni??? Grr. Tetiba ada budak u aku dapat tv Samsung HD tu. Waaa..Sumpah bertuah! Kitorang yang lain bersorak kowt. Biarlah tak dapat pun, tapi, at least ade gak wakil dari u kitorang yang dapat. Hahaha. Then, masuk hadiah yang last skali, motorsikal tu, banyak no yang dipanggil tapi tuan dia dah takde. Dah balik dah kot. Aku pun berharap la no aku naik. Huhu. Tapi tak dapat. :( . Takpe lah, takde rezeki lah tu.  Then, tetiba ada satu no tu, ada tuan dia, intai intai le skit. WOW!!! Budak U aku lagi! Dah la hadiah paling SUPERB!!! Hohoho. Ape lagi, bersorak la kitorang!!! HAHAHA. Abis majlis, ramai ramai pi amek gambar kat motor tu. Hahaha. Rugi plak aku tak amek gambar tu pakai kamera phone aku. Huhuhu...Tapi memang sumpah bertuah la budak tu. JELES! >.<

Dah habis cabutan bertuah, maka habis lah majlis. Kitorang pun berkumpul jap, taking taking pictures then baliks. Huhu. Seronok walaupun ada peristiwa yang agak menggelikan and menyampahkan hati. -.- 

Huh, sebelum terlupa, kebetulan terjumpa satu video yang agak menyeramkan, nyanyian dangdut yang disertai dengan tarian gelek oleh sukarelawan. Huh...tempat lain, tapi aktiviti lebih kurang sama... Grr.. tak patot! Ni link dia ; 


Tonton la sendiri pengisian dia and, pikir lah menggunakan akal fikiran bersama iman dihati.
Wallahuallam.


No comments:

Like Sikit ;)