Jom Tekan Menda Niey !!!

Selamat datang ke blog ana yang tak seberapa ini . Sila la baca entry entry yang ada . Kalau suka 'like' aje la . Dan , jangan lupa komen .Be my follower . Terima kasih . :P

sahabat bloggiey :)

Saturday, November 17, 2012

I'll kill you!!!!

Assalamualaikum ;)

IPK Melaka
Hari ni merupakan hari yang agak bersejarah jugak la untuk aku. Hehe. For the first time aku pergi menembak! Huhahuhahu... Mengunakan Revolvo 4 inci, sasaran ditembak di lapang sasar IPK Melaka.

Mula2 takut jugak siot. Ye lah, senjata api tu..silap shoot, ada la yang jadi arwah kat tempat kejadian. Haha. Time 10 orang yang pertama pi menembak ue, agak terkezut jugak la. Dengar bunyi tembakan kuat giler kottt.. Huhu.. Cuak! Ni baru sesi menembak kat lapang sasar, bukan kat medan perang macam kat Ghaza tu. Subhanallah, sedih pulak bila teringat kat saudara kat Ghaza yang menjadi mangsa kekejaman Israel. Huh.

ak shoot yang paling kanan.
Dah, my it is my time. Aku pun nak menembak gak. Dalam hati ni, aku nak imagine yang target kat depan tu adalah askar2 Israel yang kejam kat Ghaza tu. I kill you!!! Huahuahua.. Bila dah tiba time aku, baru tahu rasa cuak yang sebenar. Takot. 4 tembakan pertama tak kena sasaran. Damn!!! Lepas tu, ada jurulatih yang tunjuk sample, skali dia tembak, kene la bhaii..

Maka, dengan Bismillah, aku lepaskan tembakan. Pom!!!! Alhamdulillah, kene!! Walaupun x tepat, tapi still dalam kawasan target la. Hehe. Lepas tu, satu xas demi satu das..setiap das disertai dengan kalimah Bismillah, and, Alhamdulillah, semua kene!!! Jurulatih dah puji dah. Haha..tapi tak kembang la, tengah nervous..kuncup je..hahaha. Time tu tak teringat la pulak pasal askar2 Israel. Takpe la, dalam islam pun, time perang takleh dikawal oleh emosi amarah. Dia kena niat lillahi taala.

Habis semua peluru nak hantar target tuk dinilai, kawan-kawan semua puji. Haha. Alhamdulillah je yang bersinggah kat mulut. Tak terkata. Tapi masih ada yang lebih baik kott..aku punyer tu kira standard la..
By the way, lepas habis sesi menembak, rasa macam rindu pulak nak dengar bunyi tembakan..haha. Dalam hati, boleh tak aku nak tembak lagi? Ehhe.. Okay lah, cukup la sampai disini..layan la gambar2 yang disediakan. ;D


ni gun name ape, aku x thu. sbb ak x pakai yang ni. hehe.


Ni Revolvo 2 inci. Aku pakai tuk menembak tadi model yang sama tapi 4 inci.

Kadet kor suksis skuad 7 perempuan tgah bersedia nak menembak. 

Antara kelengkapan menembak. =)


Tengah sediakan peluru hidop tuk digunakan. 

setiap kadet dapat 20 peluru. ngee..syiokk!
p/s: sama2 la kita mendoakan kesejahteraan and keselamatan saudara2 kita di Ghaza. Pray for Ghaza. Let them live in peace. :")


No comments:

Like Sikit ;)