Jom Tekan Menda Niey !!!

Selamat datang ke blog ana yang tak seberapa ini . Sila la baca entry entry yang ada . Kalau suka 'like' aje la . Dan , jangan lupa komen .Be my follower . Terima kasih . :P

sahabat bloggiey :)

Tuesday, April 19, 2011

A part of my live

Tadi ana bukak blog Tafakur Zikra . Ana check la post2 dye . Kemudian , mata ana tertarik kepada satu tajuk nie Laila..Jom couple! . Wah... Senyap seketika sambil membaca . Sambil membaca entry yang diiringi lagu latar yang sungguh menyentuh jiwa , ana teringat pada si 'dia' . 

Ahh... Memang, Laila sama macam dia . Tidak sperti teman teman wanita yang lain . Tudung nya tetap berjilbab labuh , bukan tudung moden . Pakaiannya sentiasa menutup aurat . Longgar . Kalau dilihat pada wanita lain . Adus ! Yang lain semua nya ketat . T-shirt berlengan pendek . Yang lain semua begitu senang bergaul dengan lelaki , tp dia  , sahkan bersemuka dengannya , berckap melalui telefon sahaja tidak boleh . Begitu dia menjaga hatinya daripada dimiliki orang lain . 

Teringat ana pada mesej nya . Satu mesej ana yang tidak sengaja sampai kepada dia . Dia hanya membalas mesej ana dengan nasihat . 
"Demi Allah , ana tidak akan membenarkan hati ana dari dimiliki oleh orang lain selain Allah , Rasulnya dan ibu bapa ana ."- satu mesej yang amat mengagumkan ana . 
Ya Allah , ana amat berterima kasih pada-Mu . Engkau  telah mengenalkan kepadaku seorang teman yang amat setia pada-Mu . Yang sentiasa mengingatkan ana pada-Mu . Walaupun ana tak bisa memilikinya , menjadikannya sebagai seorang teman juga amat ana hargai .

No comments:

Like Sikit ;)