Jom Tekan Menda Niey !!!

Selamat datang ke blog ana yang tak seberapa ini . Sila la baca entry entry yang ada . Kalau suka 'like' aje la . Dan , jangan lupa komen .Be my follower . Terima kasih . :P

sahabat bloggiey :)

Wednesday, May 9, 2012

Kes wanita pukul bayi...Memang tak berperikemanusiaan!

Subhanallah, terkedu aku seketika tengok satu video tu. Ada kat fb. Layakkah dia......ahhh... Sebak. Bila menonton video tadi, aku terbayang wajah anak2 saudara aku yang baya bayi dalam video tersebut. Takut mereka diperlakukan perkara yang sama.

Kalau boleh nak je aku masukkan video tu kat lam post ni, tapi bila ada sesetengah pendapat kata bahwa xyah la tunjuk video ni. Tak perlu la nk sebar2 kan sebab takut bertambah dosa penonton dan juga penyebar video tu. Apa taknye, dah la video tu boleh membangkitkan kemarahan orang lain, nanti ada pulak yang mengeji perempuan tu, marah, melepaskan geram, than mencarut, menyumpah segalabagai. Selain tu, dalam video tu pun ada aurat yang terdedah. So, semakin sebar semakin bertambah pulak dosa. Penonton boleh dapat dosa melihay aurat wanita, manakala, penyebar dapat dosa mengaibkan orang lain. So, kalau betul2 rasa nak tengok video tu, cari la sendiri samada kat fb or youtube.

Aku memang sakit hati lagi ni ( padahnye tengok video y memang menyakitkan hati ) . Time aku tengok video tu, takut, marah yang meluap-luap, ape taknye, takut kalau perkara macam ni berlaku dalam keluarga aku. Marah sebab perempuan tu ***** sangat! Dah la yang tukang rakam tu rakam je, mulut da oke bagi nasihat, "sudah la tu", time perempuan tu pukul anak/adik/whatelse yang berkemungkinan la, tapi kenapa tak halang je perempuan tu? Rakam jugak. Nak pakai perkataan "kalau" sket, kalau la aku ada dalam video tu, perghh, sumpah aku amik je bayi tu then bawak pi hospital or tenangkan bayi tu. Tak sanggup kowt dengar bayi tu nanges teresak-esak.

Dah la, tanak tulis lagi sal ni. Kang lagi banyak aku merapu. BTW, aku rayu la kat sume parents yang ada anak tu, jaga la anak kome baik2 ye. Biarlah meyakitkan hati bila dengar bayi tu nanges, tapi jangan la pukul sampai budak tu dah umur belasan tahun. CUKUP! Tak sanggup lagi. Assalamualaikum.

1 comment:

Nadia Yusof said...

salam..
oh video tu, sy xtengok pon. sebab takut nak tengok. kesian sgt2. kalau marah baby pon kesian apatah lagi pkul teruk. kita doakan baby tu sihat2 erk, InsyaAllah kita doakan semoga perempuan tu peroleh hidayah Allah and dosa dia diampunkan Allah. Amiin :)

Like Sikit ;)